nollorna.blogg.se

Vi är fyra små pojkar som har börjat första året på Åre Gymnasieskola med inriktning på puckelpist. Här tänkte vi uppdatera om träning, tävling och allmänt annat kul. Enjoi!

Emil Stegfeldt

Kategori: Allmänt

Tjenare!
Jag heter Emil Stegfeldt. Jag är 16 år gammal och kommer från Malmö. Tävlar för Landskrona ski club. Jag började åka skidor när jag var 2-3 år gammal, ända sedan jag fick ett par skidor har jag alltid älskat skidåkning, jag tycker lika mycket om att droppa klippor och åka ner för ett brant berg som att stå i parken och vänta på min tur att droppa in. Jag började tävla i puckelpist för två år sedan, jag tyckte det var sjukt kul direkt och ville åka mer än vad som går nere i Skåne. Jag bestämde mig för att satsa allt på den roligaste sporten som finns och sedan söka till Åre skidgymnasium för att kunna leva min dröm. Nu har jag precis flyttat från platta Skåne till Järpen för att gå de närmsta fyra åren på skidgymnasiet. Jag, Edvin, Max och basse har precis startat nollorna så att ni får ta del av allt vi håller på med här uppe.

Ciao!

 

Kommentarer

  • Ann säger:

    Hej Emil, kul att kunna följa dig lite däruppe genom din blogg. Vi är så himla glada för din skull att du får möjligheten som du skriver "att leva din dröm"...
    Det är du värd.
    Keep on skiing and dreaming :-)

    Många kramar från Lindbergarna i Skåne!

    Svar: Tack så mycket ! kul att ni tycker om den :)
    Vi ses snart!
    nollorna.blogg.se

    2012-10-06 | 13:11:49

Kommentera inlägget här: