nollorna.blogg.se

Vi är fyra små pojkar som har börjat första året på Åre Gymnasieskola med inriktning på puckelpist. Här tänkte vi uppdatera om träning, tävling och allmänt annat kul. Enjoi!

Edvin Hellquist

Kategori: Allmänt

TJA!

Jag heter Edvin Hellquist. Jag kommer från Umeå och är 16 år. Jag började åka puckelpist när jag gick i femman och tävlade för första gången i Gävle när jag var 12. Jag har alltid tävlat för Umeå Holmsund skidklubb. Jag stog på skidor första gången när jag var två-tre år men mina första skidtävlingar gjorde jag på längden. Sedan övergick jag till att åka slalom men insåg senare att puckelåkarna bredvid banan var lite coolare så jag bestämde mig för att testa. Jag tyckte det var mycket roligare direkt och efter en stund slutade jag att åka bana och siktade istället in mig på att ta mig in på Puckelgynmasiet i Järpen. Nu när jag äntligen tagit mig in höjer jag tillsammans med alla nya härliga människor häruppe siktet mot nya mål... Hoppas att ni fortsätter att läsa om våran resa!
 
Hare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: